torsdag 14 augusti 2008

Kinadagbok Dag 19 - Tisdag, Sista dagen

Det blev ingen Förbjuden stad utan vi sov ut och jag sprang även ner till ”ica-affären” och köpte mig 3st viner som en äldre kines helt sonika kom fram och rekommenderade när jag stod o kollade på vinerna. Mycket hjälpsamt o glatt folkslag måste jag säga. Efter att vi ätit frukost skickade Chen iväg mig i en taxi till flygplatsen. Taxin tog ca 30-40min och kostade bara ca 100yuan.
Tidigare var jag orolig för att kanske inte hitta incheckningen men när jag väl kom fram till flygplatsen gick allt hur smidigt som helst.

Mysig byggnad innuti flygplatsen

En till mysig byggnad innuti flygplatsen

Så nu sitter jag här ca 30min innan påstigning på ett plan som istället för att ta mig till Stockholm, skall ta mig till Köpenhamn där jag skall byta och åka vidare till Göteborg. Planet till Stockholm blev inställt,m en måste säga att SAS var grymt bra på att agera, för endast 10min efter ordinarie avgång gick mitt nya plan till Köpenhamn.
Sedan bjöd de även på massa goda matsaker på planet pga. att planet blev inställt + att jag dessutom kom hem tidigare till Göteborg än om planet skulle åka till Stockholm.

Inga kommentarer: