torsdag 14 augusti 2008

Kinadagbok Dag 16 - Lördag

Idag har sista träningsdagen varit och det var en riktigt hård träning. Tränaren tänkte nog att eftersom det är sista dagen så skall det tränas riktigt hårt och så blev det. Så hårt att första träningspasset avslutades 15min innan det egentligen var slut. Varken Jonathan, Tim och jag orkade med den träningen och var helt jävla slut. Andra träningspasset var hårt men tränaren tog det lugnare då.

Försöker störa en munk utanför på Zen Music Shaolin Ceremony

På kvällen hade Jonathan och jag även skaffat biljetter till vad som kan beskrivas som någon slags dansmusikal. Ett stort event med ca 100personer som spelade i musikalen. Den handlade om Shaolin och dess munkar En väldigt spektakulär show med mycket fin belysning och en del mäktig musik inblandad. En hel del skratt från min och Jonathans sida blev det ibland då skådespelarna i musikalen inte alltid var synkade med musiken. Såg ut lite som en gammal Hongkong – action där ljudet kommer efter pratet.


Bild från Zen Music Shaolin Ceremony

Bild från Zen Music Shaolin Ceremony

På kvällen tog vi oss en öl. Denna gång en starköl men att det roliga även denna gång, när man läste på förpackningen, var att alkoholhalten kunde vara ”mer eller lika med 4.3% ( >= 4,3%). Våra öl vi drack kändes närmare 4,3%.
Chen kom även tillbaka denna dag lite tidigare, så jag fick återigen en rumskompis.

Inga kommentarer: