torsdag 31 juli 2008

Det var droppen det

Igår var jag för första gången och lämnade blod på Droppen i Nordstan. Det kan jag förresten rekommendera alla att göra, dvs lämmna blod. Hade innan testat min och svaren kom tillbaka för någon vecka sedan att jag var godkänd att lämna blod. Faktiskt ganska så kul, fick ju trots allt en trisslott efteråt. Lite nervöst var det precis innan men när man väl låg där och sköterskan precis stuckit in nålen var det ok igen. Jag hade tydligen bra värden på mitt blod; 147 av någonting som innefattade röda blodkroppar och jag var blodgrupp B+ (B positiv). Sköterksan sa även att B+ var väldigt bra för de har dåligt med personer som har sådant blod (tror de säger så till alla för att man skall känna sig viktig, vilket iof även fungerade på mig). Däremot tror jag att det i sådana fall är felinpräntad blodgrupp på min dödsbricka, för där står det A0. Får kontrollera det. Vann inget på trisslotten tyvärr, men kände mig faktiskt väldigt mycket piggare efter blodgivningen än innan, även om de säger att man kommer att bli trött. Fick dessutom ett coolt bandage som jag mest gick o störde mig på för det var jobbigt o tråkigt o ha på det.

Efteråt gick jag och Louice på bio och såg Mamma Mia! som hon dragit med mig på. Trodde och även tyckte i början att det bara skulle vara en mesig tjejfilm, men kan faktiskt på gott samvete rekommendera filmen till andra. En mycket underhållande, rolig och musikalisk film med många kända skådespelare.


På kvällen tog vi det mest lungt hemma hos mig. Medan jag jag passade på och springa, så var Louice o köpte lite te. Det var nog även den bästa springningen jag haft på länge. 2a varvet så var jag inte ens trött utan jag sprang väldigt snabbt hela varvet o efter det var jag knappt anfådd så det gick väldigt bra o springa. Frammåt slutet av kvällen satt jag, Jonne och Louice och kollade på Amerikanska "So you think you can dance" och drack te, hemmagjord vinbärssaft jag fått av morsan och käkade på vattenmelon. Mycket trevligt.

1 kommentar:

emma... sa...

coolt! jag var också på Mamma mia igår! den var riktigt riktigt bra! :-) satt o log hela filmen!:-)

vilken god gärning att lämna blod,för ditt blod kan ju rädda någon annans liv! bra det!

Ha de bra!
Kram