fredag 18 juli 2008

Kinadagbok Dag 4 - Måndag

Klockan var 06 och Chen som skulle träna mig under hela dagen och jag började med att jogga ca 3km. Tror Chen kallade det för en lugn uppvärmning vilket jag tolkade som enbart lite morgonjoggning, men ack vad fel jag hade. Vad Chen egentligen menade var att joggningen var lugn. Efter joggningen blev det springa med höga knän i en trappa några gånger och sedan grodhopp uppför trappan ytterligare några gånger. Därefter började en brutal stretching utan dess like och efter detta fortsatte vanlig San da träning såsom jag tränar i Göteborg, fast mycket hårdare eftersom jag var ensam. Träningen slutade efter ca 1-1.5h och det var dags för frukost. Den bestod av någon slags välling-liknande dryck med smak av tofu samt någon sallad. Till detta serverades även vetebullar, majssoppa och duplings. För att göra det hela lite västerländskt serverades även kinesiskt bröd, som hade en väldigt söt smak.

Tydligen var det massa folk som skulle komma då alla småmunkar, dvs. barnen på anläggningen från åldrarna 6-7år och upp till tidiga tonåren höll på att förbereda sig inför en uppvisning som skulle äga rum på entrén till anläggningen. Jag höll mig i bakgrunden och kollade på förberedelserna. Hälsade även på en del av barnen. Uppvisningen var väldigt spektakulär och ändå var det bara en hälsningsuppvisning då den riktiga uppvisningen skulle vara av de vuxna munkarna som uppträdde dagen innan. Båda dessa uppvisningar var dock speciellt ämnade åt de besökande som kom. Tydligen var det någon form av väldigt kända personer som kom på besök varav de fick VIP-uppvisningar. Chen och jag smet in på de vuxnas uppvisning och det gick att se att munkarna gick in ännu mer inför uppvisningen just pga. Att det var väldigt viktiga kända personer samt att det var den enda uppvisningen de hade just den dagen.

Dags för träning igen med den ohyggliga stretchningen. Träffade även några andra utlänningar som tränade. En norsk, en irländare och två från England. Efter ett ytterst jobbigt pass ute i solen, nu även med mittsar, var även denna träning slut.

Klockan gick och med halvt stukade fötter, blåsor på tårna och ömmande ben ifrån Chens hårda sparkar på mig, klarade jag äntligen den tredje och sista träningen för dagen. Nu ligger jag och vilar upp mig och väntar på middagen. Sedan blir det sova tror jag. Kurera mig så mycket som möjligt.

Blåsa på stortån, hade en likadan på andra foten

Inga kommentarer: