fredag 18 juli 2008

Kinadagbok Dag 1 - Fredag

– Väskan är för tung, sa inchekningspersonalen på Landvetter flygplats. – Den får inte väga 37kg. – Ni får packa om och omfördela tyngden. Chen och Cha hjälptes åt att ta ner väskan från vågen och packa upp.

till vänster Chen, till höger Cha

– Vad är det i väskan? frågade jag. Tänkte att det var något i stil med massa vapen och kläder. – Godis! sa Chen med ett lurigt leende. Haha, tänkte jag. Chen är på skojhumör. Men när väskan väl öppnades var den helt sprängfylld med godis! 37kg av ostar köpta på Hemköp, diverse godis och massvis med Alladin chokladaskar. Herregud! tänkte jag. Han skojade inte. Detta kommer att bli en helt galen resa, och så började äventyret…

I väntrummet på Landvetter innan påstigning på planet till Stockholm, fick jag även en stor insikt gällande Kung fu-munkar. De är helt galet ruskiga på Kung fu, men de kan inte skissa :) Detta fick jag bevis på efter att ha skissat en man i glasögon. Då tvingade jag Chen att skissa någon och resultatet blev häpnadsväckande då han valde att skissa mig.

Måste säga att Arlanda ser aningen mysigare ut än Landvetter. För mig även första gången jag var där. Chen var på hugget som vanligt och om det inte var nog med allt godis och alla ostar, så ville han även köpa med sig fyra flaskor vin. Eftersom han bara kunde ta med sig två flaskor, så fick jag vara med o köpa och bära, precis som jag fick ta o bära några av ostarna. Dock blev det inte vin utan slutade med fyra flaskor Whiskey för hela slanten.

Kontroll till tvskärmen

Nu sitter jag här på flyget och tittar på Gladiator genom en liten 12” miniskärm som sitter på stolsryggen framför mig. Till detta finns en kontroll som kan liknas en wii-kontroll. Hur coolt som helst! Så kan man förutom att se på film, även spela spel eller lyssna på musik. Helt gratis och hörlurar ingick + filt o kudde. Efter filmen blir det sova, så man är pigg imorgon. Så god natt på er och sov så gott hemma i Sverige!

12" tvapparaten på stolsryggarna

Inga kommentarer: