fredag 3 oktober 2008

Blandat igen

Ja...då var det ett litet tag sedan man skrev igen. Har märkt att det kommer i perioder då jag skriver väldigt frekvent, och då jag skriver mer sällan.

För att komma "up to speed" om vad som händer i mitt liv, så kör jag lite sedvanlig sammanfattning.

I det stora hela har jag haft det bra och det har hänt mycket denna månaden. Bland annat har jag varit i Malmö tillsammans med Louice för första gången i mitt liv. Riktigt fin och mysig stad, även väldigt väldigt billiga snabbmats ála kebab och hamburgare-ställen.

Om ej nämnt tidigare har jag även hunnit börja på mitt nya jobb, inom samma företag om jag inte sagt det innan. Till skillnad från supporten, så jobbar jag numera med 0, zero, nada kunder; tack och lov, endast dagtid och ej helger! Kollegorna är även bra och trevliga dem med. Dock är jag yngst i gruppen och medelåldern är ca 40-50år :) Men det är kul det med. Jag har även via jobbet varit på utbildning uppe i Stockholm och fler vändor för fler utbildningar och träffar blir det. Var o vandrade runt mitt i centrala sthlm o kikade. Måste säga att de har väldigt många sjyssta affärer där. Hittade bland annat Vero Moda som de stängt ner i GBG. Dessutom hittade jag en affär som sålde endast hörhängen, halsband och slipsar samt flugor. Har ju sedan ett litet tag tillbaka varit på jakt efter lite snygga slipsar men tyckt att alla affärer har så tråkiga slipsar. Uppe i Sthlm köpte jag med 5st fina slipsar för olika tillfällen. De hade erbjudande med 5st för 200kr eller 2för 100kr så lika bra o slå till!

Har även nu under 2 träningstillfällen blivit tränare på kung fu-träningen för nybörjargruppen. Ganska så kul o vara tränare även om jag kanske inte är den mest rutinerade, men en kul erfarenhet som sagt och man lär sig under tiden.

Nu är vi som sagt uppe i nutid och det börjar närma sig Halloween. Själv skall jag skära ut en figur på en pumpa. Har gjort det i några år nu och det är rätt roligt måste jag säga. Rekommenderar er att prova. Man kan börja o prova på en mindre, så slipper man sitta o greja så mycket. En vanlig kökskniv o penna o papper går bra o använda. För att gräva ut innanmätet fungerar en sked bra. Dessutom kan man göra pumpapaj av innanmätet. Finns fullt av recept för detta på nätet.

Tjipp o hej tills vidare!

1 kommentar:

emma... sa...

du har blivit berest du! stockholm och malmö, inte illa:-)

Flyttfågeln hanna (syrran) bor i malmö nu! :-) så om ni såg nog rödhårig glad tjejja så var de säkert hon;-)

Skojigt att du blivit tränare för nybörjargrupp i kung fun med:-)

Ha de bra!