fredag 12 september 2008

Träningstest - Sammanfattning

Längd: 164 cm
Vikt: 66.7 kg


Omkrets

Axlar: 110 cm
Bröst: 92 cm
Mage avslappnat: 88.5 cm
Midja: 62 cm
Stuss: 92 cm

NU
Axlar: 116 cm
Bröst: 96 cm
Mage avslappnat: 87 cm
Midja: 86 cm
Stuss: 94 cm

Överarmar

Vänster spännt: 33 cm
Vänster slappt: 29 cm
Höger spännt: 32.5 cm
Höger slappt: 28.5 cm

NU
Vänster spännt: 34 cm
Vänster slappt: 30 cm
Höger spännt: 33 cm
Höger slappt: 29 cm

Underarmar

Vänster spännt: 28 cm
Vänster slappt: 26.5 cm
Höger spännt: 26,5 cm
Höger slappt: 25 cm

NU
Vänster spännt: 27.5 cm
Vänster slappt: 27 cm
Höger spännt: 26,5 cm
Höger slappt: 26 cm

Lår

Vänster spännt: 52 cm
Vänster slappt: 51.5 cm
Höger spännt: 53.5 cm
Höger slappt: 51 cm

NU
Vänster spännt: 51 cm
Vänster slappt: 50 cm
Höger spännt: 51.5 cm
Höger slappt: 50 cm

Vader

Vänster spännt: 38 cm
Vänster slappt: 37.5 cm
Höger spännt: 38 cm
Höger slappt: 37.5 cm

NU
Vänster spännt: 38 cm
Vänster slappt: 37 cm
Höger spännt: 38 cm
Höger slappt: 37 cm

Som man kan se så har det skett en del skillnader och även viktmässigt. Vissa delar har blivit biffigare, andra delar har blivit mindre. Dock får man ju ta måtten som ungefärliga, då det inte går att mäta på exakt samma punkt som innan, varav resultaten kanske kan diffa en aning. Dock undrar jag vad tusan det är med midjemåttet. Antingen så måste jag mätt helt galet första början, eller så har midjemåttet stigit brutalt mycket av sit-ups och rygg/svank-övningar. När det gäller vikten, har jag använt samma våg under hela tiden. Dock vägde jag mig igår så vet ej exakt jag vägde nu efter träningen. I det stora hela var det ett helt ok test.

Magen hände dock inte så mycket skillnad som jag skulle tro, av att äta mindre vilket jag enligt bilderna lyckats endast i viss mån. *hint* kolla vilka lass jag tar under salladsbuffén. Men jag har ändå dragit ner lite på hur mycket jag äter vilket gör att jag känner mig mätt av att äta mindre vilket jag inte gjort förut. Däremot tror jag att jag kanske måste köra med mindre mat en längre tid för att märka något synbart resultat på magen.
Som ni märkt vid det här laget så har jag inte heller tagit någon vilodag under alla 11dagar som gått, vilket jag kan säga har tagit ut all sin rätt på min kropp. Jag har nu så fort jag springer eller hoppar som på friskispassen fått en hel del värk runt fotlederna (precis ovanför fotknölarna) på båda fötterna vilket inte är så bra. Kanske är det skorna eller något annat, men nu får jag vila upp mig några dagar iaf så det blir bättre. Hade det varit ett längre test, så hade jag tagit vilodagar på regelbunden basis, säg varje söndag eller något liknande. Rekommenderar dock er som vill testa detta att åtminstone ta en vilodag, så kanske ni slipper den värk som jag har. Dock försvann träningsverken redan under 1:a veckan och det som istället kan vara viktigt, är att stretcha riktigt ordentligt istället eftersom du blir mer o mer stel i kroppen innan du värmt upp, ju längre du tränar.

Jag hade inte direkt några förväntningar på att det skulle bli si eller så, men efter all träning så har man ju gått o hoppats att det blivit någon skillnad vilket det uppenbarligen blivit. Förutom bara siffror, så kan jag säga att jag även har fått bättre kondition vilket är bra. Förhoppningsvis kommer det upp några "efter-bilder", men var som sagt nu lite jobbigt o försöka ta kort på sig själv så lät det vara. Jag tackar för mig och med detta inlägg, avlsutar träningstestet.

Inga kommentarer: