fredag 27 februari 2009

Packa pappas kappsäck

Idag sker första flytten; till Louice. Skall bli så himla kul! Senare i Maj flyttar jag igen, men till min riktiga alldeles egna lägenhet.
Passade på att börja extra tidigt idag på jobbet för att komma hem tidigt o flytta. Lite segt o ta sig upp på morronen men när man väl kommit till jobbet o tagit sig en kopp kaffe så brukar man bli mkt piggare.

Medan jag packade ner allt hemma, eller ja det mesta, så har det även varit massvis som jag fått slänga. Men i samband med detta har jag även fått gå igenom allt för att vad som skall slängas eller sparas. Då hittade jag mitt första Nyårslöfte jag någonsin skrivit gällande 2007/2008. Olika mål jag skrivit ner som handlar om saker jag skall förbättra hos mig själv för att utvecklas som person. En del av målen lyckades jag inte hålla helt, medan att jag märkte, att jag lyckades hålla en del iaf. Tex sluta snusa, vilket jag gjorde för nästan 1år sedan. Kan ju alltid jobba vidare på målen som jag har kvar till detta året och även sätta lite nya mål.

Går även o funderar kring massa tankar kring olika projekt jag vill göra. Iof redan involverad i kungfu föreningens hemsida, men efter det :) Något projekt, som man helst tjänar pengar på, kanske på webben. Något som inte kräver så mycket administration i efterhand, som bara håvar in pengar allteftersom. Tänker mig Blocket och Tradera och dem. En brillijant affärsidé! En annons på Blocket kostar mellan20-80kr beroende på i vilken kategori osv man lägger in den. Användarna är de som uppdaterar hemsidan med nytt material. Med minimal administration såsom kontrollera annonserna osv, så är det bara o sitta o håva in pengarna. Liknande system finns även hos Tradera och andra snarlika siter.

Kan iof gå den enkla vägen o börja skriva massa modeblaj, o ta lite bilder på parfymer o snygga kläder, men känner att det nog ändå inte e något för mig :P
Men som sagt något, får se. Tjäna pengar e ju som sagt alltid roligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så välkommen så, att flytta hit :) Snart ses vi, sambo!
Pusspuss