fredag 21 november 2008

Det börjar osa jul

Igårkväll efter träningen på väg hem kom äntligen första "Snön" här i Väst i form av snö blandat med hagel. Övriga delar av landet har väldigt mycket snö medan vi i Väst endast har massa regn...tyvärr.

Man känner att det börjar närma sig mer o mer jul. Mer o mer julpyntade skyltfönster börjar dyka upp och allt kallare och kallare, vilket är väldigt mysigt jämfört med regn och blåstalternativet som varit hittils.
Har tom börjat lite smått med att redan handla julklappar istället för som förra året, var ute i sista stund. Skall även handla lite julpynt o ha här på jobbet. Sätta upp någon ljusslinga på skrivbordet o lite glitter runt mina datorskärmar eller något. Några julgranskulor med oxå tror jag. Kanske tar en svängom Åhlens idag efter jobbet eller så. De brukar ha lite julgranskulor o annat, eller kanske man skall ta vägen om IKEA tro. Skall ju ändå till farsan idag hade jag tänkt.

Så skall jag även ta en till spruta idag för hepatit A och C? tror jag det är..Eller för och för, mot heter det. Twinrix kallas det. Senast jag var där innan kinaresan tog jag även en Twinrix men den räckte bara ett år. Denna kommer hålla ca 20år. Senaste gången hade jag även lite småont i armen resten av dagen. Läkaren som tog sprutan bara slog sprutan rakt in i axeln på mig. Lite som marinerna i Starcraft får Stimpacks :)

För att komma tillbaka till jultemat, så längtar jag till början av December. Då kan man börja pynta seriöst utan att känna att man är för tidigt ute och förstöra julpyntskänslan. Var förresten i Ullared förra veckan. Har inte varit där sedan jag var någonstans mellan 5-10år. Shit va stort och vad pengarna bara flyger iväg när man är där o handlar. Fick införskaffat 3stycken jättemysiga kvadratformade krukor med julmotiv på där jag bla. skall så ahh nu har jag glömt av vad blommorna hette men det var stora lökar så blev det en lång stam och en stor röd blomma. De skall jag iaf plantera. Så blev det lite allehanda kläder en mixer faktiskt. Inte för jag någonsin haft något behov av att använda mixer förut men får väl börja. Nästan lite vuxenpoäng över att ha mixer, precis som att ha kaffe- och vattenkokare.

Jag har förresten kommit på att det ibland äger att ha skiljda föräldrar. Man önskar sig olika saker av dem beroende på vem av föräldrarna man tror att chansen att man får just den saken är störst. Exempelvis önskar jag mig en träningsbag och hårtrimmer av morsan, medan jag tänkt önska mig kaffekokare av pappa. Hade jag tex önskat mig hårtrimmer av farsan och tex kaffekokare, så hade jag troligen bara fått kaffekokaren, så det gäller o vara strategisk. Nu kom jag förresten på ytterligare ska jag skall önska mig. En handsymaskin. Hur bra som helst o ha.

Nu kommer jag inte på något mer vettigt/ovettigt o skriva så tjipp och hej sålänge.

1 kommentar:

Louice sa...

En handsymaskin? Vad är det för något? Precis som det låter? :)
Pusspuss på dig!