onsdag 27 februari 2008

Nanoteknik

Hittade en liten rolig artikel om framtidens användningsområden inom mobil nanoteknik på aftonbladet när jag var ute och surfade. En liten artikel om hur Nokia tänkt sig deras framtida mobiler skall se ut. Eftersom jag är en hi-tech och framtidsnörd i grund o botten fick jag givetvis rysningar av att bara kolla på bilderna, men jag nöjde mig inte utan ville även se filmen som de nämner i aftonbladets artikel och den hittade jag med efter lite sökande och ja, teknikern lär nog inte komma på ett tag, men när det väl kommer så kommer jag explodera i extas.

Länk till aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/pryl/tele/article1930782.ab

Länk till Nokias film:
http://www.youtube.com/watch?v=IX-gTobCJHs

Se och njut :)

1 kommentar:

Johanna sa...

Hej Micael,
jag skulle gärna vilja kontakta dig för en intervju om dina åsikter om nanoteknik för min Master's uppsats. Om du är intresserad, eller vill veta mer om det, hör väldigt gärna av dig till mig på j.l(at)berkeley.edu.
Tack!
Johanna